четвъртък, 30 юни 2011 г.

Жалкият некадърник, покорил света

100 ГОДИНИ ДЕЙВИД ОГИЛВИ

Баща шотландец, майка ирландка. Той – роден през 1911 година в Гилфорд, разсеян студент в Оксфорд, чирак във френски хотел, дългогодишен продавач на готварски печки, емигрирал в Съединените щати през 1949 година. За себе си казва: „Аз съм жалък некадърник във всичко с изключение на рекламата”. Другите твърдят за него, че е „най-търсеният магьосник в света на рекламата”.

Той е Дейвид Огилви.
Неговата последна воля и завещание
(със съкращения)

Започнах кариерата си в изследванията с великия доктор Галъп в Принстън. Впоследствие станах рекламист… Като резултат от това възприех творческата функция (при създаватено на реклама, бел. на ред.) през обективните очи на изследователя. Това са най-ценните уроци, които научих:

1. Създаването на успешна реклама е майсторство, част от което се съдържа във вдъхновението, но повечето е ноу-хау и упорита работа….

2. Изкушението да забавляваш, вместо да продаваш, е заразно.

3. Разликата между две реклами, когато става дума за обема от продажбите, може да достигне деветнайсет към едно.

4. Струва си обстойно да се изучи продуктът, преди да напишеш рекламата си.

5. Ключът към успеха е да обещаеш изгода на потребителя, например по-хубав аромат, по-бяло пране, повече изминати километри с един литър гориво, по-красив загар.

6. Задачата на повечето реклами не е да убедят хората да изпробват твоя продукт, а да го ползват по-често в сравнение с останалите марки.

(Благодаря, Андрю Еренбърг.)

7. Това, което работи в една страна, обикновено работи и в другите страни.

8. Редакторите на списания общуват по-добре от рекламистите. Копирай техниките им.

9. Повечето рекламни кампании са твърде объркани… Опитвайки се да обхванат твърде много неща, не постигат нищо…

10. Не позволявайте на мъже да пишат реклами, които ще се купуват от жени.

11. Добрите рекламни кампании могат да продължават дълги години, без да загубят силата на продажбите си.

Щом веднъж си станал продавач, за цял живот си оставаш такъв.



1988 г. Дейвид Огилви

Няма коментари:

Публикуване на коментар